Nepřišel mi email od kolegy, co se stalo?

Nepřišel mi email od kolegy, co se stalo?

Email, který Vám byl zaslán se může zastavit zhruba v těchto místech:

  • ihned při odesílání - chyba je v kompetenci IT oddělení/správce mailserveru na straně odesilatele,
  • při zpracování na straně kolegova mailserveru - chyba je v kompetenci IT oddělení/správce mailserveru na straně odesilatele,
  • při přijetí do antispam.wia.cz
    • chyba je v nastavení odchozího mailserveru - nesplnil pravidla, která vyžadujeme
    • chyba je u nás - určitě o ní víme díky našemu dohledovému centru a již ji řešíme
  • při zpracování v antispam.wia.cz
    • email může být blokován globálním filtrem (který je téměř prázdný, uvědomujeme si jeho možný globální dopad)
    • email může být blokován díky nepovolené příloze - standardně vypnuté, nastavujeme pouze na přání, pokud to klientova bezpečnostní politika vyžaduje
    • email může být blokován díky pozitivním testům na vir - najdete jej okamžitě ve své karanténě
    • email může být blokován díky pozitivním testům na spam - najdete jej okamžitě ve své karanténě
    • email nemusí být odeslán z antispam.wia.cz do Vašeho mailserveru - problém bude na straně Vaší konektivity, firewallu nebo dočasné nefunkčnosti vašeho mailserveru
  • při doručení do finálního mailserveru - řešení je v kompetenci Vašeho IT oddělení/správce mailserveru.

Univerzální pravidlo je:

1. Ověřte si, zda odesilatel nedostal chybovou hlášku (nejpozději cca do 5ti minut po odeslání).

  • Pokud ji dostal, je třeba, aby ji předal svému IT oddělení.

2. Podívejte se do své karantény.

  • Pokud tam email je, nechte si jej doručit.
  • Pokud tam je email opakovaně, vložte odesilatele na whitelist.
  • Pokud tam email není, kontaktujte Vašeho administrátora antispamu (osoba v rámci Vaší firmy, s právy spravovat antispam pro Vaši poštovní doménu) pro případnou diagnózu.