Jak WIA AntiSPAM funguje - nevyžádané poště to natíráme

WIA AntiSPAM přijímá elektronickou poštu, ověřuje platné příjemce, kontroluje dvěma antivirovými programy a rozpoznává nevyžádanou poštu. Již vyčištěné a platné e-maily pak předává k dalšímu zpracování koncovému mailserveru.

V případě příjmu SPAMu nebo viru e-mail do cílové schránky nedoručuje, ale ukládá jej do karantény nebo podezřelý e-mail doručí do schránky uživatele s označením v předmětu “SPAM“.

Je zcela na Vás, který z režimů WIA AntiSPAM zvolíte.

WIA AntiSPAM má dva základní režimy práce:

Režim tagování

V tomto režimu WIA AntiSPAM propouští identifikované spamy směrem k uživateli. Defaultně mají v předmětu napsáno “SPAM: [score]”, přičemž score je nahrazeno bodovým hodnocením. V tomto režimu je uživatel spamy bombardován. Přihlášení do administrace má smysl, pokud chce nastavovat a pracovat s whitelisty a blacklisty.

Režim karantény

V tomto režimu jsou e-maily identifikované jako spam pohlceny systémem WIA AntiSPAM. Adresát tyto e-maily do své e-mailové schránky nedostává. Aby měl přehled, jaké e-maily WIA AntiSPAM zadržel, má možnost se přihlásit do administrace WIA AntiSPAM. V administraci je možné:

  • nastavovat heslo
  • nastavovat reporty
  • nastavovat filtry (whitelist / blacklist)
  • třídit karanténu



V defaultním nastavení WIA AntiSPAM vygeneruje každou noc report, ve kterém uživatele informuje o zadržených e-mailech, aniž by se uživatel sám musel přihlašovat do administrace.

Režim karantény nerozptyluje uživatele neustálým doručováním označených spamů, což může být nepříjemné například při notifikaci příchozí pošty na mobil.

Schéma kontroly přijaté pošty